dissabte, d’abril 19, 2008

Necesito un día finlandés

Ahora mismo me iría contigo al Sáhara a vender corbatas y paraguas plegables,
o pondría un puesto de helados en la Antártida, si me lo pidieras...
Tu ya sabes de qué hablo. No nos hacen falta explicaciones. Ya no.

Necesito un día finlandés,
necesito un largo día finlandés,
tan largo como 40 días corrientes.

Quiero un largo día finlandés
para seguir hablando contigo;
tus palabras me ayudan mucho.

Te comenté algo del paraíso
y tú me dijiste:
ten cuidado con el paraíso
el infierno puede estar allí.

¿Es posible cambiar de vida?
¿Cuántas veces se puede empezar de cero?
Tú eres mi amiga, te quiero.

El cielo de Finlandia siempre es azul
y en verano el sol parece una naranja,
y la luna lo mismo, otra naranja.

Quiero un largo día finlandés
con dos naranjas en el cielo,
quiero seguir hablando contigo.


Bernardo Atxaga
Canciones XI. "Poemas & Híbridos"


Perquè hi ha nits que voldries que no acabessin mai... perquè hi ha persones amb qui estaries parlant dia i nit, sense parar, sense presses, oblidant el menjar i el beure, obviant que el món mentrestant va fent de les seves (rotació-translació-rotació-translació-rotació-translació). Hi ha nits màgiques, hi ha sopars impagables, hi ha moments que queden gravats a la memòria, en algún racó de les meninges i mai més te'n pots desprendre. I suposo que per això tinc aquest mal de cap i aquest mareig avui. Estic ebri d'amor per una amiga. Ebri de la Grappa que ella em dóna. Ebri d'Ameba. Feliç de tenir-la. I no té cura. No té remei. I és tan plàcid...

5 comentaris:

miquel ha dit...

Ebri d'amor per una amiga pot ser mala peça al teler, no? Que sigui que no per una vegada, que ho disfrutis, que ho disfruteu i per molts anys!

Finland m'és igual!

Yeral ha dit...

L'altre, no hi ha problema. Amb ella ja tot és tan plàcid que res m'espanta. No hi ha perill. És una amistat pura (i jo que pensava que no es podia tenir Amigues...) ;)

Finland és freak i gris i fred.

Sergi ha dit...

Si tens alguna cosa gravada a les meninges, ves al metge, corre, que no pot ser bo... algun bacteri corre per allà o alguna cosa així.

Que maco el que expliques, de vegades a mi també m'agradaria tenir una nit finlandesa, però jo vaig de martini.

Anònim ha dit...

que bonic i que dur a la vegada. però, és cert, es poden tenir amigues ;)

ai!, i si tot el que passa al món es pogués reduir a rotació-translació, que fàcil!

i és tan fàcil...
http://www.youtube.com/watch?v=6gmxflp47tY

Unknown ha dit...

Amigues ???

Potser si (encara que generalment acostumen a no estar gaire bones i si ho estan solen tenir parella).

Això es fiju tant aquí com a Finlandia.