divendres, de juny 22, 2007

Els voltors fan turisme

Reportaje EL PAÍS; R. MÉNDEZ - Madrid - 22/06/2007.

200 ejemplares leonados del Pirineo dejan su hábitat por la falta de carroña

"En 2002, en plena alarma por las vacas locas, la Comisión Europea prohibió dejar ganado muerto en el campo. En su día casi nadie se opuso, parecía sensato acabar con los muladares, los recintos en los que desde la Edad Media se abandonaban los cadáveres. Cinco años después, no se sabe si la falta de carroña en el campo ha evitado la enfermedad, pero su impacto sobre el ecosistema es enorme: los oseznos se mueren, los buitres atacan al ganado vivo y el martes aparecieron 200 buitres del Pirineo en Holanda para asombro de media Europa. Ayer iban por Alemania tras pasar por Bélgica."

Què us sembla?? Ara resulta que els voltors emigren a Alemanya en busca de carronya (està al diccionari, ho juro)... Ja em diràs tu. I a més, es veu que fan turisme perquè passen per Holanda (són uns putus fiesterus els voltors, no fotis... segur que van parar a comprar teca) i per Bèlgica. Dedueixo, que a més de fumar, els hi agrada la bona cervesa perquè a Bèlgica, una altra cosa no, però cervesa... I ara mite'ls, a Alemanya, saps? Jo encara no n'he vist cap per Würzburg però us ben asseguro que si en veig un li foto un tret, que encara em prendrà per carronya (de la cara de mort que faig degut a la ressaca d'absenta d'ahir) i m'arrancarà els ulls.

Això de la globalització està fent molt mal. M'imagino la platja artificial aquesta que han posat a la vora del riu Maine de Würzburg (rollo París però en modest), infestada de voltors prenent Mass Bier o Pils de 0,5l. i cantant en l'idioma voltor "Moza... sírvame otra copa rota, sírvame que me destroza ésta fiebre de obsesión...".

I ull, que el final del reportatge és brutal:

"El Gobierno ha aprobado un decreto para alimentar a las aves necrófagas en casos extremos. Que alguien se lo diga a la bandada de Alemania."

Això dic jo, que els hi diguin als voltors que rauen per aquí... Com les pensen alimentar?? M'imagino a l'Hereu matant sense sostre i deixant-los a la intempèrie perquè amb l'olor a putrefacció les aus necròfagues sentint la irresistible necessitat de tornar d'Alemania.

Jo dic que no, que aquí, amb la cervesa i els schnitzels els voltors han deixat la dieta a base de cadàvers... de ben segur que sí.

Pfffff!

1 comentari:

Sergi ha dit...

Hehehe, quin gran post, i quina notícia més friki. Però jo no sé de què t'estranyes tant, això que expliques no és nou. Es comenta que no fa pas gaire un altre voltor d'aquests va emigrar cap a Alemanya, més concretament Würzburg...