dimarts, de maig 20, 2008

Biblioteca a primera vista

Un Cortàzar lila que s'entén poc.

Un Montero arc-de-Sant-Martí, imprescindible.

Un Bartra invisible.

Un Sales groc que crida des de la tauleta.

Un Savage rossegat que no va satifer a Lamitall.

Un Barbery cobert de flors que avança i se'm clava.

Un Wilde que embelleix, no envelleix.

Un Saroyan tendre.

Un Kerouac arribat de Frisco.

Un Camus que fou el primer home i que no em perdona.

Un Dostoievsky massa "plestupleniye" i poc "nakasaniye".

Un Bolaño detectiu i salvatge.

Un Fresán que corre i m'atrapa altre cop.

Un Céline que viatjarà per sempre a la fi de la meva nit, de la nostra.

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Aix... (Sospir.) Tinc ganes de veure-la --i de veure't, no fotem!--, tot i que s'entengui poc!

proudemax ha dit...

No em puc creure que no tinguis cap Kundera.

Yeral ha dit...

Marlene, i jo què... perquè et penses que vaig escriure aquest post... Era una indirecta ;) 5 de Juny, data límit... perquè abans, fóra possible?

Proudemax, en tinc un que és insuportablement lleu i un altre que és difícil d'estimar, però es clar, no posaré tota la biblioteca. Ja et dic, era a primera vista!

lamitall ha dit...

caldrà fer una vista a fons per veure què hi falta, doncs!

ah, i un apunt: potser no era el moment que em satisfés, no era el moment i tot arriba, no?

Yeral ha dit...

Lamitall:
Faltar, faltar hi faltaran un munt d'autors... Masses... Bufff... Sobretot catalans! I no és que n'estigui orgullós, ans al contrari, lluito per canviar-ho, cada dia!

Vaig a comprar-me el Quadern Gris, ara torno...

I si era o no el moment, tan és!

Per cert, has llegit Nabokov? A mi em posa cada dia més turgent... i no l'he dit tampoc, Proude, perquè el Lolita el tinc amagat a sota el llit... ;)

Unknown ha dit...

A primera vista jo diria que portes ulleres no?

Sergi ha dit...

Doncs jo llegeixo un d'en Murakami, que ja sé que t'entusiasma...

A mi em veuràs abans...

Anna Tarambana ha dit...

Déu ni do!!! Quina llista!!!

I, ara el Xexu parla deMurakami i jo n'hellegit un i no recordo el títol? Em faràs aixecar del sofa? Bufff!!

Yeral ha dit...

Minu, tu jugues amb avantatge...

Xexu, demà les 15h, no?? T'explico. M'expliques. Estem una mica massa desconectats, no?

Vaaaaaa, Tarambana, aixecaaaaaaaa't i diga'm el títooool!

proudemax ha dit...

Precisament, posar en conceptes separats "Kundera" i "primera vista" fa mal.

"Milan" ja és una altra cosa, concretament una marca de gomes, és clar.

proudemax ha dit...

Eh, ho he somiat, o havies contestat que en Kundera feia pena o algo semblant?

Yeral ha dit...

Jeje... Proudemax, ahir, una mica tort de gintònic vaig veure el teu comentari i només per provocar vaig escriure "en Kundera és gilipolles però sap escriure, i jo no". Era broma. Una tonteria, i per això aquest matí he borrat el comentari.

M'agrada Kundera. Però em posa més turgent Cortázar o Cèline.

proudemax ha dit...

Ok, era només per constatar que no deliro.

Que cadascú pensi el que vulgui de'n Kundera.

Unknown ha dit...

Apa, doncs, jo també opinaré d'en Kundera, tot i que, és ficar-se en conversa aliena (em sembla que és la meva manera de no fer el que he de fer). Quan vaig llegir la Insuportable... em va agradar molt (no he tingut nassos de tornar-lo a llegir per por a que em decepcioni, ja em va passar amb un llibre), però té d'altres llibres (La Broma, per exemple) que no em fan el pes i els vaig començar amb ganes i això.
Sobre el Savage que rossega, ja n'he sentit un comentari semblant al de La Mitall. En concret, la persona que el va llegir, va dir que no hi havia pogut entrar, que sí, però que no. És una llàstima, feia bona pinta, però dues opinions que sé i les dues són de l'estil.
I res, no continuo que últimament llegeixo poc.
(Per cert, ho he de dir, odio aquestes coses de verificació visual)